Leczenie depresji

Znaczne obniżenie nastroju, nadmierne zmęczenie, bezsenność lub ciągłe odczuwanie potrzeby snu, problemy z koncentracją i pamięcią oraz myśli samobójcze. Jeśli zauważyłeś u siebie lub bliskiej osoby ww. objawy, być może warto rozważyć kwestię, jaką jest leczenie depresji.

Nieleczona depresja może prowadzić do poważnych, a nawet tragicznych skutków. W walce z chorobą często niezbędna okazuje się być farmakoterapia. Jednak, aby leczenie depresji było skuteczne i przyniosło rzeczywistą poprawę stanu psychicznego i fizycznego, konieczne jest poddanie się terapii. Im wcześniej rozpoczniemy leczenie, tym mniejsze szkody choroba wyrządzi w naszym życiu.

Można wyróżnić kilka nurtów psychoterapii opierających się na odmiennych metodach leczenia. Najistotniejsze jest jednak to, że wszystkie łączy jeden cel, jakim jest przywrócenie równowagi psychicznej u pacjenta. Proces leczenia w zależności od nasilenia objawów, zaangażowania chorego w terapię oraz innych czynników, może trwać od kilku miesięcy do nawet kilku lat. Podczas jego trwania pacjent „zagłębia się” w siebie, poszukuje przyczyn swej choroby, aby móc na tej podstawie stopniowo wdrażać do życia rozwiązania podnoszące jego jakość. Osoba terapeuty podczas leczenia wchodzi w rolę słuchacza, obserwatora, a w niektórych metodach „motywatora”.

Zachęcam do kontaktu osoby, które borykają się z opisanym problemem lub też chcą pomóc swoim bliskim. Zapraszam do swojego gabinetu w Poznaniu.

Terapia to nie tylko leczenie duszy. To także możliwość poznania siebie, swych możliwości – szansa na nowe, lepsze życie.

Psychoterapeuta Katarzyna Michalska
ul. Gąsiorowskich 4